Blogg

Att må bra i kropp och själ

2015-01-24

Under sista halvan av 2014 behövde jag prioritera bort något, tiden räckte helt enkelt inte till. Med facit i hand så valde jag fel. Jag har under många år haft träning som stort intresse, som hobby, ventil och energitankning men så under förra årets senare hälft så valde jag att dra ner på träningstiden och det blev till ett minimum. Så var det inte riktigt tänkt, men så är det nu med saker vi väljer att prioritera ner - vart tog tiden vägen??

 

Summa summarum: Jag har varit tröttare och upplevt att jag haft mindre tid än vanligt- trots att jag tänkte att det skulle bli tvärtom. Så, gör om och gör rätt! Träningen är tillbaka på prio 1 och min kropp behöver näring! Det få den genom att jag väljer mer vitaminer, mer grönt, mindre mjölkprodukter och mindre gluten - jag har märkt tidigare att jag mår bra av det. Jag är alls inte militant, utan äter allt, jag bara väljer lite mer av det jag vet är bra för mig!

En grön om dagen! Det här är grönkål, spenat, ingefära, banan, apelsin, chiafrön och vatten som fått åka några varv i mixern. Utmärkt tillägg till frukosten eller som ett mellanmål.

Helgfrukost blev mjölk- och glutenfria bovetepannkakor gjorda på ägg, rismjölk, fiberhusk och bovete och till det lite varma hallon och kiwi.

Vad behöver du i din vardag för att må bra? Hur ser du till att få det?

 

Antal kommentarer: 0

Namn:
E-postadress:
Hemsideadress:
Meddelande:




Mata in koden inbäddad i bilden